روش های کسب درآمد از اینترنت ( بدون سرمایه )

کسب درآمد از اینترنت موضوعی که این روزها بسیار بازار داغی دارد .

حتی شنیدن کلمه “کسب درآمد اینترنتی ” بسیار وسوسه انگیز است ، درآمدی که این روزها خیلی از افراد به دنبال آن هستند .

اما آیا طوری که مردم فکر میکنند رسیدن به درآمد اینترنتی آسان و راحت است ؟

آیا کسب درآمد از اینترنت برای همه ممکن است ؟

و اصلا مهمتر از همه : آیا در این حوزه اصلا پولی وجود دارد ؟

و نکته مهم دیگر این که : اگر بخواهم کسب درآمد اینترنتی بکنم باید از کجا شروع کنم ؟

در این مقاله ارزشمند و جامع به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد و در کنار هم یاد میگیریم که چگونه با روش های صحیح شروع به کسب درآمد از اینترنت بکنیم .

این مقاله چه نیازی را برطرف میکند ؟

در این مقاله ما با شما همراهان عزیز رسانه امین موارد زیر را در رابطه با کسب درآمد از اینترنت بررسی میکنیم :

  • کسب درآمد از اینترنت چیست ؟
  • چه کسانی میتوانند از اینترنت کسب درآمد کنند ؟
  • چرا کسب درآمد اینترنتی ؟
  • راه های کسب درآمد از اینترنت چیست ؟
  • چند راهکار طلائی از افراد موفق در زمینه کسب درآمد اینترنتی ؟
  • از کجا باید شروع کنم ؟ (مهمترین نکته)

در ادامه بطور مفصل همه این موارد را به شما توضیح خواهم داد ولی قبل از آن باید بدانیم که این مقاله برای چه کسانی مفید است :

  • افرادی که میخواهند شغل دومی برای خود درست کنند .
  • افرادی که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند .
  • افرادی که در حوزه استارت آپ و کسب و کارهای نوپا فعالیت میکنند .
  • افرادی که دیگر نمیخواهند برای دیگران کار کنند .
  • کسانی که به فکر خود ساخته شدن و ثروت سازی بدست خودشان هستند .
  • و کسانی که میخواهند بدون سرمایه کسب و کار خود را راه اندازی کنند .

پس همراه من باشید تا تمامی گزینه ها را بطور مفصل بررسی کنیم .

کسب درآمد از اینترنت چیست ؟

 

کسب درآمد از اینترنت به درآمدی گفته می‌شود که شما به هر طریقی از دنیای اینترنت بدست آورید .

ولی مورد مهم این است که کسب درآمد از اینترنت باید به شکل پایدار و توسعه مند باشد .

یعنی با گذشت زمان و افزایش دانش تخصصی شما باید بتوانید درآمد خود را از راه اینترنت توسعه و افزایش دهید .

به طور کلی اگر دنیای اینترنت را همانند دنیای فیزیکی تصور کنید : در دنیای فیزیکی شما برای کسب درآمد باید ارائه دهنده محصول و خدماتی باشید و برای ارائه محصول و خدمات خود باید جایگاهی داشته باشید که به طور کلی می توان گفت که شما یا باید صاحب مغازه باشید یا صاحب یک شرکت و اگر دست به تولید در یکی از صنعت های موجود بزنید باید صاحب تولیدی و یا یک کارخانه باشید همانطور که همه ما میدانیم راه اندازی یک کارگاه تولیدی می تواند هزینه های بسیار زیادی را برای ما داشته باشد .

و در بدترین حالت شما میتوانید برای دیگران کارگر یا کارمند باشید که اگر اینگونه بود الان این مقاله را مطالعه نمیکردید و این بسیار جای خوشحالی دارد .

شما در دنیای اینترنت نیازی به صرف هزینه های زیاد برای راه اندازی یک کسب و کار ندارید این یکی از مهمترین دلایلی است که کسب درآمد از اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی را بسیار پر طرفدار کرده است .

با این حال داشتن اطلاعات و دانش مخصوص در رابطه با کسب و کارهای اینترنتی اولین قدم شما برای پیمودن است  همانطور که اگر میخواستید در دنیای فیزیکی کسب و کاری را راه‌اندازی کنید باید حداقل ترین دانش آن کسب و کار را به دست می آورید .

چه کسانی میتوانند درآمد اینترنتی داشته باشند ؟

با توجه به دانشی که هم اکنون در سطح جامعه پراکنده شده افراد بسیار زیادی می تواننند درآمد اینترنتی داشته باشند.

در واقع اگر بخواهم زبان ساده بیان کنم هرکسی که  توانایی  خواندن و نوشتن داشته باشد میتواند اطلاعات  مورد نیاز برای کسب درآمد اینترنتی را به دست آورد .

ولی بنا به این تعریف کاملاً مشهود است که فقط یک بعد از ماجرا در نظر گرفته شده است از طرفی دیگر کسی که می‌خواهد درآمد اینترنتی داشته باشد باید اطلاعات کافی در رابطه با کامپیوتر نیز داشته باشد .

در بعد سوم نیز فردی که می‌خواهد کسب درامد اینترنتی بکند باید آشنایی با زبان انگلیسی را نیز داشته باشد .

در واقع هر فردی که می‌خواهد درامد اینترنتی داشته باشد باید سه رکن :

خواندن و نوشتن ، فهم کامپیوتری  و تسلط بر زبان انگلیسی را باید داشته باشد .

البته با نگاه کلی متوجه می‌شویم که این سه مورد دانش های بسیار پایه ای برای کسب درآمد است یعنی اگر شما بخواهید یک وب سایت راه اندازی کنید و از طریق آن درآمد داشته باشید با این ۳ دانش کلی شما می توانید یک وب سایت وردپرسی راه اندازی کنید و بدیهی است که در این قرن این اطلاعات برای هر کسب و کاری نیاز است .

از نگاهی دیگر امروز در جامعه همه افراد این سه دانش را دارند پس به جرئت می‌توان گفت که تمامی افراد جامعه  می توانند درآمد اینترنتی داشته باشند فقط تنها شرط باقی مانده داشتن زمان حوصله و علاقه به این حوزه است .

چرا کسب درآمد اینترنتی ؟

مهمترین بخش از سوالات دوستان در رسانه امین این بود که چرا باید ی یک فرد کسب درآمد اینترنتی را به کسب درآمد سنتی ترجیح دهد برای پاسخ به این سوال چند دلیل بسیار محکم وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم :

کسب درآمد اینترنتی واقعی

در هر زمان و مکان ، بدون مجوز

در اولین حالت ما متوجه می‌شویم که کسب درآمد اینترنتی بسیار در دسترس تر از درآمد سنتی چرا که با افزایش کمی اطلاعات  در زمینه کسب و کارهای اینترنتی می توانیم اقدام کنیم و از طرفی دیگر داشتن درآمد اینترنتی نیاز به مجوز خاصی ندارد جالب است بدانید که کسب درامد اینترنتی در هر شرایط زمانی و مکانی برای شما مهیا خواهد بود فقط باید بخواهید و انجام دهید .

بدون سرمایه و سریع

در دومین حالت برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما نیاز به سرمایه چندانی ندارید شاید بیشترین سرمایه ای که به آن نیاز پیدا کنید سرمایه اطلاعاتی و آگاهی شماست .

سرمایه مادی در این زمینه طبیعتا بسیار پایین‌تر از سرمایه ای خواهد بود که شما برای راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی به آن نیاز خواهید داشت .

و مورد مهم دیگر این است که سرعت راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی بسیار بیشتر از راه اندازی یک کسب و کار  فیزیکی است .

دسترسی آسان به مشتری ها

دسترسی به مشتریان و مدیریت بسیار راحت آنها در کسب و کارهای اینترنتی از دیگر مواردی است که می‌توانم به آن اشاره کنم .

برای کسب درامد اینترنتی شما نیاز دارید که به مشتریانی دسترسی داشته باشید و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید بنا به تجربه ای که من در کسب و کارهای سنتی نیز دارم به جرأت می‌توانم بگویم  در کسب و کارهای سنتی ارتباط داشتن با مشتری بعد از خرید بسیار سخت است ولی در کسب و کارهای آنلاین شما به راحتی قبل و بعد از خرید مشتری می توانید با آنها ارتباط داشته باشید شاید در یک کسب و کار فیزیکی مغازه ای با ماهانه ۵۰۰ مشتری به درآمد ۲ الی ۶ میلیون تومانی برسد ولی در کسب و کارهای اینترنتی درآمد ۲ میلیون تومانی شاید با وجود ۱۰۰ مشتری محقق شود البته بسیار بدیهی است که این اعداد وابسته به نوع کسب و کار شما در دنیای آنلاین است .

صرفه جویی در وقت و هزینه

صرفه جویی در وقت و هزینه یکی دیگر از دلایلی است که افراد را ترغیب به کسب درآمد از اینترنت می کند چرا که در روش های سنتی بازاریابی برای یک کسب و کار دارای هزینه های زیادی است ولی در کسب و کار آنلاین هزینه های بازاریابی تبلیغات و فروش بسیار پایین‌تر است  چرا که هم دسترسی شما به مشتری ها بیشتر شده و هم دسترسی مشتری ها به شما بیشتر است

.

راه های کسب درآمد از اینترنت چیست ؟

 از طریق فروشگاه اینترنتی کالای فیزیکی

کسب درآمد از اینترنت از طریق فروشگاه آنلاین

در این روش شما مانند دیجی کالا فروشنده کالا های فیزیکی در بستر اینترنت خواهید بود  اگر شما صاحب کالای فیزیکی هستید می‌توانید با استفاده از سایت ساز ها و یا آموختن وردپرس به راحتی یک فروشگاه اینترنتی کالای فیزیکی راه اندازی کنید و کسب درآمد از اینترنت را شروع نمایید .

ولی به یاد داشته باشید که همچنان به آموختن دانش بازاریابی اینترنتی هم نیاز دارید . علاوه بر این در این روش شما نیاز دارید که محصولات خود را انبار کرده و بنا به درخواست های مشتری خود آنها را به سراسر ایران ارسال کنید .

در این میان یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید هزینه های ارسال و هزینه‌های انبارداری است و همچنین گارانتی محصول که اگر در ارسال اتفاقی برای  محصول بیفتد شما بتوانید مشتری‌های خود را راضی نگه دارید .

جالب است بدانید که شرکت هایی هستند که ارسال و انبارداری محصولات شما را انجام میدهند و کافی است شما سفارش را از مشتری بگیرید آن ها برای شما هم ارسال میکنند هم ارائه دهنده گارانتی لازم هستند .

یک راهکار طلائی

در این مورد دو نکته مهم دیگر هم وجود دارد که شما هم می‌توانید فروشنده کالای خودتان باشید و هم می‌توانید فروشنده کالای دیگران باشید .

برای مثال شاید شما بلد هستید که یک محصول دست ساز را در خانه درست کنید شما می توانید به راحتی با راه اندازی یک وب سایت ، آن را به فروش برسانید یا اگر شما کالایی ندارید می توانید کالا و محصولات دیگران را به فروش برسانید به طور مثال شما در میتوانید در دوستان و آشنایان خود به دنبال کسانی بگردید که بتوانند محصولاتی درست کنند که این محصولات می تواند دست سازه های خانگی و یا حتی محصولات صنعتی از جمله کیف و کفش باشد به هر حال اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و از زاویه دیگر نگاه کنید می‌توانید منابع درآمدزایی بسیاری را پیدا کنید .

کسب درآمد از اینترنت از طریق فروش کالای مجازی

همچنان ما در رسانه امین به دنبال این هستیم که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی خلاقیت خود را به کار بگیرید در رابطه با کسب درآمد از طریق فروش کالای مجازی می توان گفت که شما هر نوع سرگرمی ، تخصص و هر چیزی که قابل ارائه باشد را داشته باشید می توانید از آن درآمد خوبی کسب کنید .

کسب درآمد از اینترنت و فروش محتوای دیجیتال

شاید شما در سال های گذشته برای سرگرمی شعبده بازی را آموخته اید حال میتوانید از طریق تولید ویدیو های آموزش شعبده بازی آن را به دیگران ارائه داده و کسب درآمد کنید و یا شما تخصص بسیار پرکاربردی در زمینه آموزش ریاضیات دارید شما به راحتی می توانید با تولید فایل های دیجیتال و ارائه آنها درآمد کسب  کنید .

کسب درآمد از طریق فروش کالای مجازی به سه بخش فروش :

  • فایل های ویدیویی
  • فایل های صوتی
  • کتاب های الکترونیک

تقسیم می‌شود البته شاید شما یک عکاس ماهر نیز باشید که عکس های اختصاصی برای وب سایت های فعال گرفته و از آن طریق درآمد خوبی به دست آورید .

کسب درآمد از اینترنت از طریق ارائه خدمات اینترنتی

در این حالت شما تبدیل به ارائه دهنده خدمات اینترنتی  می‌شوید چرا که روزانه چند هزار نفر در سراسر ایران در اینترنت به دنبال افرادی می گردند که بخشی از کار خود را به آنها بسپارند به این نوع از کسب درآمد اینترنتی آزاد کاری یا فریلنسری گفته می شود .

 

از جمله میتوان به این کارها اشاره کرد :

  • طراحی کاتالوگ و کارت ویزیت برای دیگران
  • ارائه خدمات آی تی مانند کد نویسی سایت یا تولید محتوا برای وب سایت ها
  • عکاسی تخصصی برای سایت ها
  • گردآوری خبر برای خبرگزاری ها
  • تولید ویدئو برای وبسایت هایی که نیاز دارند
  • پشتیبانی شبکه های مجازی
  • پشتیبانی وبسایت

جالب است بدانید که همه این کارها را میتوانید به طریق دور کاری و در منزل خودتان انجام دهید و شاید در این امورات بتوانید به جایگاهی برسید که شغل دوم ولی درآمد اول شما باشد .

کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی

همانطور که همه ما میدانیم شبکه های اجتماعی نیز در بستر اینترنت فعالیت می کند از هر نوع درآمدی که ما از شبکه های اجتماعی داشته باشیم درآمد اینترنتی محسوب می شود شما می توانید از طریق تلگرام اینستاگرام توییتر فیسبوک پینترست و هر شبکه اجتماعی دیگری درآمد کسب کنید ولی یکی از کارهای مهمی که در این شبکه‌های اجتماعی باید انجام دهید جذب مخاطب های واقعی زیاد است و از جایی که این شبکه های اجتماعی برای سرگرمی تولید شده است شما می توانید به عنوان فردی سرگرم کننده مخاطب های بسیار زیادی جذب کنید جالب است بدانید که درآمدهای بسیار زیادی در بخش شبکه های اجتماعی موجود است  برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

پیشنهاد ویژه رسانه امین : ۳ راز مهم درباره کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی

چند راهکار طلائی از افراد موفق در زمینه کسب درآمد اینترنتی ؟

در این بخش می رسیم به هیجان انگیز ترین قسمت مقاله چند راهکار طلایی از افراد موفق در زمینه کسب درآمد اینترنتی را در این قسمت به شما معرفی خواهم کرد ولی قبل از آن باید بدانیم که تمامی این راهکارهای ارائه شده از طریق تجربیاتی بوده است که این افراد به دست آورده اند و بسیار بدیهی است که توجه به این تجربیات برای تازه کار ها خالی از لطف نخواهد بود .

در زمینه کسب درآمد اینترنتی افراد موفق زیادی در ایران و در دنیا وجود دارند برای مثال در ایران به دکتر استارتاپ یعنی مهدی علیپور و یا ناصر غانم زاده و نازنین دانشور و در دنیا  افرادی چون جف بزوس ، مارک زاکربرگ ، بیز استون ، جک دورسی ، اشاره کرد  و راهکارهایی که هم اکنون به شما ارائه می دهم راهکارهای مشترکی است که با استانداردهای جهانی همسان‌سازی شده و افراد بسیاری را موفق کرده است .

کسب درآمد از اینترنت و راهکارهای طلائی

راهکار شماره ۱

رویایی داشته باشید .

اگر در سر خود رویا و هدفی نداشته باشید نمی‌توانید قدرت حرکت کردن پیدا کنید . پس بهتر است هدفی را مشخص کنید و مسیر رسیدن به آن را بسازید بعد از این قدم شما متوجه خواهید شد که آیا اهداف شما از طریق کسب درآمد اینترنتی محقق می شود یا از طریق کسب و کارهای سنتی .

راهکار شماره ۲

مثبت اندیش باشید .

برای رسیدن به هر هدفی شما نیاز به این دارید که افکار خود را مثبت نگه دارید در غیر این صورت اتفاقاتی که در مسیر رسیدن به هدف ی شما رقم می‌خورد شما را به سادگی می‌تواند ناامید کرده و از مسیرتان منحرف کند کسب درآمد از اینترنت هم از این موضوع مستثنا نیست . شما اگر خواستار درآمدهای خوب از اینترنت هستید باید مثبت اندیش بود و مسیر خود را با سرسختی طی کنید .

راهکار شماره ۳

از خلاقیت خود استفاده کنید .

همه ما انسان ها قدرتی در درون خود به نام خلاقیت داریم استفاده از این قدرت در تمام طول تاریخ پول ساز و قدرت آفرین بوده است پس بهتر است شما هم از این قدرت برای کسب درآمد از اینترنت استفاده کنید .

از امروز سعی کنید از زوایای دیگری به موضوع ها نگاه کرده و برای آنها راه حل های جدید تری ارائه دهید این موضوع باعث خواهد شد که شما میلیاردها تومان پول به دست آورید .

راهکار شماره ۴

آگاهی و دانش خود را به روز کنید .

آخرین و مهم ترین راهکار در این مقاله افزایش آگاهی و دانش است به شما تبریک میگویم برای این که شما اولین قدم را در این راستا برداشته اید چرا که هم اکنون در حال مطالعه این مقاله هستید.

توصیه من به شما دوستان عزیز این است که از هر راه و از هر طریقی که می توانید ، هر روز دانش و آگاهی خود را افزایش دهید امروز در دنیایی که اطلاعات بخش مهمی از آن است دیگر نمی توان با آگاهی کم و دانش غیر تخصصی در آمد خوبی به دست آورد امروز دنیا بسیار پیچیده تر از سالهای قبل است .

برای کسب درآمد خوب باید بتوانید مهارت قابل ارائه ای داشته باشید در غیر این صورت باید شکست را بپذیرید .

کسب درآمد در منزل را از کجا باید شروع کنم ؟

در واقع نقطه عطف این مقاله اینجاست .

چون همه ما به نحوی با مزایای کسب درآمد از اینترنت آشنا هستیم ولی برای بسیاری از ما سوال است که از کجا باید شروع کنیم ؟

در طی چند ماه گذشته دوستان بسیاری با من تماس گرفتند و همین طور افرادی که این مقاله را خواننده بودند از من سوال بسیار مهمی کردند که از کجا باید شروع کنیم . دقیقا چه کاری باید انجام دهیم تا بشود نقطه استارت ما برای کسب درآمد اینترنتی ؟

بهترین روش درآمد اینترنتی این است که شما باید در اولین قدم به این نتیجه برسید که چه چیزی میخواهید ارائه دهید ؟

قدم اول : چه چیزی ارائه دهیم

نقطه شروع و نقطه مهم شما اینجاست که دقیقا فکر کنید و پیدا کنید که چه چیزی میخواهید ارائه دهید . چون در دنیای وب اگر چیزی ارائه ندهید درآمدی هم در کار نخواهد بود .

چیزی که شما ارائه میدهید میتواند یک محصول فیزیکی باشد یا یک خدمات .

روی این موضوع باید تمرکز کنید این دقیقا همان نقطه شروع شماست .

داستان از جایی شروع میشود که همه ما انسان ها در قبال چیزی که دریافت میکنیم پولی ارائه میدهیم و همیشه به دنبال بهترین ارائه دهندگان با مناسب ترین قیمت ها میگردیم پس برای کسب درآمد اینترنتی شما هم باید تبدیل به یک ارائه دهند شوید .

ارائه دهنده هر چیزی که میتوانید آن را ارائه دهید .

همیشه به دوستانی که از من مشاوره میگیرند گفته ام : اگر ایده نمیتوانید پیدا کنید برای ارائه دادن ، بهتر است فکر کنید ببینید در چه چیزی بهتر از بقیه هستید .

تک تک ما انسان ها در یک چیزی از بقیه بهتر هستیم و این موضوع میتواند کمک کننده باشد تا شما یک محصول یا یک خدمت را بسازید و آن را ارائه دهید.

برای پیدا کردن ایده های خوب میتوانید کتابی که در ادامه این مقاله قرار داده شده است را نیز دانلود کرده و مطالعه کنید ، این کتاب حاوی ۱۲ ایده بسیار شگفت انگیز و تست شده است که هنوز در ایران افراد زیادی آن را ارائه نداده اند پس دست به کار شوید .

بعد از به نتیجه رسیدن در ارائه دادن محصول سراغ قدم دوم میرویم

قدم دوم : کجا ارائه دهم ؟

دومین قدم برای این که شما بدانید باید درآمد اینترنتی را از کجا شروع کنید این است که کجا ارائه دهید .

وقتی نوع محصول شما تعیین شد و محصول ساخته شد به دنبال بستر ارائه آن میگردیم که در این مرحله راه های زیادی برای ارائه وجود دارد .

گاهی حتی لازم نیست که ما وب سایتی برای خودمان طراحی کنیم چون سرویس هایی وجود دارند که ما میتوانیم محصول خود را آن جا ارائه دهیم .

قدم سوم : ساده فکر کنید

مهمترین قدم در اولین لحظات شروع کسب و کار اینترنتی این است که به ساده ترین شکل ممکن فکر کنید چون در حوزه اینترنت در اولین روزها باید ارزش پیشنهادی خود را به مشتری به ساده ترین حالت ارائه دهید که مشتری در نهایت آن را یا قبول خواهد کرد یا رد .

پس به شعار جهانی فکر و محلی شروع کن اعتقاد داشته باشید و همیشه به این فکر کنید که ساده ترین چیزی که برای مشتری من میتواند ارزش باشد چیست ؟

آن را پیدا کنید و به مشتریان خود ارائه دهید.

منبع : http://www.theaminlotfi.com/learning-make-money-from-internet/


تاریخ : 25 اردیبهشت 1398 - 22:16 | توسط : فرزانه | بازدید : 513 | موضوع : وبلاگ | نظر بدهید



هیچ نظری ثبت نشده است

نظر شما

نام
ایمیل
وب سایت / وبلاگ
پیغام